- Nieuwe diepwater containerterminal in ŚwinoujścieŚwinoujście – QTerminals zal, in een joint venture met het Belgische DEME Concessions uit Beveren/Zwijndrecht, een nieuwe diepwatercontainerterminal bouwen en exploiteren in de haven van Świnoujście aan de Baltische kust van Polen. De… Lees meer: Nieuwe diepwater containerterminal in Świnoujście
- Wereldwijde tankopslag: de top 10 spelers en regionale verhoudingenRotterdam – De commerciële tankopslagsector telt duizenden terminaloperators wereldwijd. Hieronder vind je een overzicht van de tien grootste spelers in deze industrie, die samen goed zijn voor een gecombineerde opslagcapaciteit van 223 miljoen… Lees meer: Wereldwijde tankopslag: de top 10 spelers en regionale verhoudingen
- Containerrederijen mijden steeds vaker Rotterdam op hun transatlantische routesRotterdam – Twee jaar na een periode van topdrukte en recordprijzen op de Atlantische route mijden containerrederijen Rotterdam steeds vaker. In onderstaand overzicht hebben we weergegeven hoeveel containerrederijen in 2025 nog in de… Lees meer: Containerrederijen mijden steeds vaker Rotterdam op hun transatlantische routes
- Opinie: Tijd Is GeldRotterdam – De afgelopen week heeft Havendata.nl een klein buro onderzoek gedaan naar de transportkosten van een container vanuit Rotterdam en Antwerpen naar Duisburg. 309 woorden – 2 minuten In beide steden is… Lees meer: Opinie: Tijd Is Geld
- Tweede Kamer stemt in met langere treinenDen Haag – De Tweede Kamer heeft ingestemd met een voorstel om vanaf 2027 goederentreinen van 740 meter toe te staan op drie belangrijke spoorroutes: de Brabant-, Betuwe- en Bentheimroute. Deze maatregel draagt… Lees meer: Tweede Kamer stemt in met langere treinen